Testovaný motocykel 310T2.
Čínsky výrobca Zontes zaznamenal v minulom roku vcelku úspešný vstup na náš trh, kde zabodoval slušnými jazdnými vlastnosťami, hlavne ale v tejto cenovej a objemovej kategórii nevídanou výbavou a atraktívnymi detailami. Preto sme sa rozhodli zaradiť značku Zontes do stajne exkluzivních motocyklů MR43.
Zontes, jedna z troch v koncerne Guangdong Tayo Motorcycle Technology, založeného pred 15 rokmi a zamestnávajúceho 1600 ľudí. Zontes doteraz robil popri nepostrádateľných stodvadsaťpäťke ešte vzduchom chladené dvestopäťdesiatky, avšak vlani v Miláne ukázala koncepty a tento rok v Kolíne snáď už finálové sériové verzie motocyklov ZT310 vybavených podstatne modernejšími jadrami.
O tejto ambicióznej značke sa prvýkrát zmienil po minuloročnej výstave Intermot magazín pre motorkárov Motorkáři.cz. To sme ešte vôbec netušili, že budeme tieto parádne mašiny dovážať, ale ich nové vodou chladené tristodesiatky nás natoľko zaujali svojim odvážnym vzhľadom, slušným spracovaním a veľmi zaujímavou výbavou, takže nešlo skutočne odolať. Že nie sme jediní, u koho dokázali nové stroje vzbudiť zvedavosť alebo aspoň rozpútať debatu, dokazujú úspešné predaje a reakcie z testov. Ďalší stroj, ktorý sa mal na jar na našom trhu objaviť vedľa nahého 310R a 310T je powercruiser 310V, ktorý si už dnes môžete pozrieť v našom showroome. Aj keď by asi bolo vhodnejšie ho nazývať iba cruiser, predsa len ide o trojstovku, kde zase toľko toho „poweru“ nie je. Na druhú stranu začínať svoju motorkársku kariéru rovno na 150-koňovom XDiavele nie je ideálne a niekto k tomuto dizajnu ani taký výkon nepotrebuje. Tento cruiser bol k videniu už vlani, ale iba prototypovej fáze. Tá sa ale vo finále od tej sériovej príliš nelíši.
Vzhľadovo tu teda máme ďalšieho zástupcu triedy športových cruiserov s uhladeným dizajnom, kam sa radí spomínaná Ducati alebo napríklad Benelli 502C. Zontes k tomu pridáva živé farby, niekoľko svojich odvážnych kriviek a tradične aj bohatú elektronickú výbavu. O pohon sa stará štvorventilový jednovalec s objemom 312 cm3, známy aj z ďalších modelov Zontesu. V tomto prípade podáva rovnakých 35 koní a 30 newtonmetrov, ktoré nastupujú v 9500 respektíve v 7500 otáčkach. Prevodovka je šesťstupňová a výkon sa na zadné koleso dostáva cez spojku s antihoppom a klasickú reťaz. Veľkosťou a celkovou stavbou ide skôr o menšiu motorku, vypovedá o tom napríklad rázvor 1488 milimetrov alebo hmotnosť natankovaného stroja 157 kilogramov. Keď k tomu pripočítate sedlo vo výške 720 milimetrov, vyjde vám ideálny cruiser pre všetkých mladíkov alebo pre slečny. Úplne dospelo naopak pôsobí podvozok. Okolo motora vykukuje trubkový rám, vzadu je pekná kyvka v štýle cestných KTM s atraktívnou dierou cez, s ktorou naopak kontrastuje dvojica tlmičov. Vpredu ich dopĺňa tučná USD vidlica a veľa na vzhľade robia aj gumy. Tu je vpredu rozmer 110/70 na sedemnásťpalcovom ráfiku, vzadu je plnotučná 180-milimetrová guma na ráfiku s rovnakým priemerom a na oboch kolesách sú kotúčové brzdy. Uvidíme, ako sa široká zadná guma prejaví na ovládateľnosti.
Čím sa všetky Zontesy chvália, to je hlavne výbava a rôzne vychytávky a samozrejme, že ani Včko na tom nie je inak. Je pri bezkľúčovom zapaľovaní, elektrický zámok riadenia, elektronicky sa otvára aj viečko nádrže a nechýba ani veľká TFT prístrojová doska s bluetooth konektivitou, ktorá by mala dokázať zobrazovať aj navigačné príkazy alebo informácie o hovoroch, správach či prehrávanej hudbe. Okrem toho si na displeji môžete vybrať jedno zo štyroch možných zobrazení údajov. Nájdete tu aj dva motorové jazdné módy, prvý je ekonomický, druhý športový. Pravdou ale je, že pri týchto malých objemoch sa výraznejších zmien v správaní nedočkáte. Medzi ďalšie technologické vychytávky môžeme zaradiť LED svetlá alebo ABS Bosch 9.1M. Nie je to ale len o elektronike, k tejto kategórii totiž patria aj skryté stúpačky spolujazdca alebo nastaviteľné prepákovanie pre vodičov, čo 310V ponúka a pridáva k tomu napríklad integrovaný padací rám alebo opierku pre spolujazdcov. Zaujímavá šťuka v rybníku a sami sme zvedaví, ako sa jej bude dariť popri spomínanej Benelli. Tá má síce o valec viac, väčší objem a z toho vyplývajúci väčší výkon, má ale aj extra kilogramy a je celkovo väčší.
Reč je o jednovalcovom štvortakte so štvorventilovým rozvodom DOHC, vodným chladením a šesťstupňovou prevodovkou, ktorý má objem 312 cm3 a pomer vŕtania a zdvihu až na jednu desatinku milimetra úplne rovnaký ako BMW G 310! Najmenší Bavorák je jasným terčom, ktorý chce Zontes zasiahnuť, a ponúka dokonca ešte o chlp lepšie výkonové parametre: 35 koní, 30 newtonmetrov a max 160 km/h.
Motocykle budú na výber hneď štyri. Základom bude agresívny naháč 310R, z neho je potom odvodený kapotovaný športovo cestovný 310 X. Po čom európsky trh dozaista skočí, je adventúra 310T (tiež by ste povedali, že to písmeno X bude patriť skôr sem?), a ponuku završuje akýsi športový powercruiser 310V. Dizajny s kompletným LED osvetlením sú veľmi výrazné a určite sa nebudú páčiť každému, ale o to zrejme výrobcovi aj išlo – aby ste na seba upozornili.
Zaujímavo ale vyzerá aj technická stránka. Podvozok sa nesie na USD vidlicu, zadná kyvka je hliníková so vzhľadom nie nepodobným KTM. Elektronika je na úrovni, stroje disponujú ABS značky Bosch, prepínaním motorových módov, veľkými TFT displejmi či bezklíčkovým zapaľovaním.
Hmotnosti od 155 do 168 kg napovedajú, že to budú celkom ľahkonožky, takže nevadí trochu širšie obutie, než sme pri takto malých objemoch zvyknutí – hliníkové sedemnástky majú vpredu obutú gumu 110, vzadu potom dokonca 160!
Copyright © Motorkari.cz
Spoločnosť Showroom MR43 je ďalším počinom úspešného podnikateľa z Moravy Martina Riga, ktorý bol v minulosti aj úspešným motocyklovým pretekárom jazdiacim pod číslom 43. Z toho vznikol názov MR43. Naša spoločnosť importuje motocykle ZONTES do Českej a Slovenskej republiky. Mapu našich distribútorov nájdete ZDE.
Čínsky výrobca Zontes zaznamenal v minulom roku vcelku úspešný vstup na náš trh, kde zabodoval slušnými jazdnými vlastnosťami, hlavne ale v tejto cenovej a objemovej kategórii nevídanou výbavou a atraktívnymi detailami. Preto sme sa rozhodli zaradiť značku Zontes do stajne exkluzivních motocyklů MR43.
Comments